سیاست های شیطانی

ایرانی آزاد با افکاری آزاد !

سیاست های شیطانی

ایرانی آزاد با افکاری آزاد !

خبر های جدید رو شنیدید

اخطار به ساکنان منطقه ۱۶ حوالی هزاردستگاه که قراره نواب از جلوی خانه هاشون بگذره ....

حالا خبره کاملش بهتون میگم ...

----------------

سخنگوی دولت : دولت قصد اعمال سانسور بر رسانه‌ها را ندارد

سخنگوی دولت گفت: دولت بنای هیچ تحمیل و سانسوری برمطبوعات و رسانه‌ها ندارد و باور داریم که رسانه‌ها و مطبوعات به مسئولیت خود در دقت در اطلاع رسانی و حفظ منافع ملی، توجه دارند.
غلامحسین الهام روز دوشنبه در دومین جلسه گفت و گو خود با خبرنگاران داخلی و خارجی این مطلب را در پاسخ به سئوالی درخصوص قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با نقض حقوق بشر به استناد ‪ ۸۰‬مورد، خبر و گزارش یکی از خبرگزاری‌های داخلی، و اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای ساماندهی رسانه‌ها، ندارد، بیان کرد.
الهام خاطرنشان کرد: به رسانه‌های کشور اعتماد داریم و همه رسانه ها نیز بطور قطع در حفظ منافع ملی کشور همگرایی و وحدت دارند.
سخنگوی دولت در عین‌حال تاکید کرد: مجامع و سازمانهای بین‌المللی نیز باید توجه‌کنند و ارزش و اعتبار مدارک و مستندات حقوقی را تااین حد متزلزل نکنند و براساس شواهد و مستندات حقوقی و قابل قبول اظهار نظر کنند.
خبرنگاری از سخنگوی دولت از تاثیر اظهارات اخیر رییس جمهوری درخصوص رژیم صهیونیستی بر مذاکرات هسته‌ای و تعیین پیش شرطهایی از سوی اروپا برای ادامه مذاکرات، پرسید، الهام در پاسخ گفت: موضع رسمی ما مذاکره در جهت تامین حق برخورداری از فناوری هسته‌ای و داشتن چرخه سوخت بدون هیچ پیش شرطی است.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه تهدیدات غربی‌ها تاثیری بر تصمیم دولت و ملت ایران نخواهد داشت، گفت: امروز ما در وضعیت بسیار خوب و مناسبی در سطح جهانی برخوداریم و در چارچوب قواعد بین‌المللی قادر به انتخاب شرکای اقتصادی و سیاسی خوبی در جهان هستیم.
الهام خاطرنشان کرد: موضع ما نسبت به مسائل اسرائیل یک موضع مبنایی و اصولی است که از گذشته وجود داشته و طبق همان اصول اعلام شده، پش رفته و رییس جمهوری اسلامی نیز در سخنان خود غرب را در برابر پرسشی نسبت به آثار رفتاری که آنها به آن اصرار دارند، قرار داده است.
سخنگوی دولت افزود: غرب تاکید دارد که درجنایت علیه یهود، اقدام کرده و ما هیچ واقع تاریخ را سراغ نداریم که کسانی در این حد نسبت به آن تاکید اقرار و اعتراف داشته باشند.
الهام اظهار داشت: رییس جمهوری ما غرب را مخاطب قرار داده که به آثار این اقدام ملتزم باشند، این حرف یک حرف حقوقی و منطقی است و اعتراف به هر جنایتی، آثارش برای جبران متوجه عاملین آن است و حرف این است که عاملین این جنایت خسارت آن را جبران کنند.
خبرنگاری از سخنگوی دولت درخصوص تصمیم دولت برای خروج شرکتهای دولتی از تهران سوال کرد وگفت: هزینه‌های بالای این تصمیم چگونه پرداخت خواهد شد؟ الهام در پاسخ گفت: خروج شرکتها از تهران ممکن است درآمد هم داشته باشد و لزوما هزینه آفرین نخواهد بود.
وی افزود: وقتی مشکلاتی زاید باشد، هزینه زا است و در کنار آن هزینه‌های جنبی فرهنگی و اجتماعی هم خواهد داشت که با خروج این شرکتهای زاید، از این هزینه‌ها جلوگیری خواهد شد.
از سخنگوی دولت همچنین سوال شد که برای جلوگیری از خروج سرمایه‌های کشور به خارج که رقم آن در ماهای اخیر بسیار بالا رفته چه اقدامی صورت گرفته است، الهام در پاسخ گفت:اطلاعات منتشر شده درباره خروج سرمایه از کشور درست نیست.
وی ادامه داد: تردد سرمایه، به معنی خروج سرمایه نیست و اگر بخشی از سرمایه داران داخلی در خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و سود آن را به کشور بر می‌گردانند، این یک نوع رشد سرمایه‌گذاری مثبت است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: سیاستهای کلی دولت در حمایت از بخش خصوصی ، موضوعی است که در برنامه ریزیهای دولت در این چند ماهه وجود داشته و تامین امنیت سرمایه‌گذاری ، کاهش رشد سرمایه‌گذاری دولت و واگذاری به بخش خصوصی در برنامه‌های دولت پیگیری می‌شود.
الهام اضافه کرد: مبارزه جدی دولت با فساد اداری و اجرایی و تامین امنیت سرمایه‌گذاری ، آثار روشنی داشته و همه شرایط برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های ملی و بین‌المللی ، طبق قوانین و مقررات مربوطه مستعداست و این گزارش‌ها برای ایجاد فضای ناامنی در کشور است.
از سخنگوی دولت درخصوص آخرین اقدامات دولت در رابطه با پرونده سقوط هواپیما سوال شد، الهام درپاسخ گفت: کارگروه ویژه‌ای در ارتش برای رسیدگی به پرونده سقوط هواپیما تشکیل شده و کار از ابتدای این حادثه شروع شده و کار فنی و کارشناسی در این کمیته که ارتباطی هم با دولت ندارد، آغاز شده است.
الهام در عین حال افزود: دولت نیز حساسیت لازم را دارد و تاکید کرده که همین کار به سرعت لازم و بدون قربانی شدن دقت فنی، پیش رود و فضای اطلاع رسانی این موضوع که توسط سخنگوی این کمیته انجام شده، خوب بوده است.
سخنگوی دولت همچنین درپاسخ به سوالی مبنی بر واکنش برخی نمایندگان مجلس به اظهارات قبلی‌اش درخصوص استیضاح وزیر دفاع و شائبه دخالت دولت در کار مجلس ،گفت: استیضاح را حق نمایندگان می‌دانم و مفهوم سخنان من، دخالت در کار مجلس و نمایندگان نبود.
الهام خاطرنشان کرد: دولت از هر امر نظارتی توسط دستگاههای نظارتی بخصوص مجلس،استقبال می‌کند و اعتقاد به پاسخگویی دارد و از پاسخگویی شفاف سود خواهد برد.
سخنگوی دولت همچنین تصریح کرد: معنای آنچه گفتم، این است که، استیضاح مانند دادخواست طلاق می‌ماند که قانونی است، اما زیبا نیست و در این مورد نیز اعتماد مجلس با طرح استیضاح مورد تشکیک قرار می‌گیرد.
الهام اضافه کرد: اشکال ندارد که ما علاقه مند نباشیم از استیضاح بعنوان روش اول برای امر نظارت استفاده شود، چه بسا بعد از اختلافات ، تفاهماتی وجود داشته باشد و در گفت و گو حل شود و چه بسا پیوندهای بعد از دادخواست طلاق محکم‌تر و مستحکم تر هم می‌شود، اما این کار زیبا نبود.
سخنگوی دولت تصریح کرد: هم دولت و هم مجلس قائل به کشف حقیقت هستند و برای این راه هر نوع همکاری مفید و سازنده است، اما کشف حقیقت همیشه مستلزم استیضاح نیست و به هیچ وجه سخنان من به معنای محدودیت برای مجلس نیست.
تعامل مجلس و دولت بسیار خوب است
خبرنگاری به سخنگوی دولت، گفت: بنظر می‌رسد که مجلس هفتم تعامل خوبی بادولت ندارد،نظرشما چیست؟، الهام در پاسخ گفت: تعامل دولت و مجلس بسیار خوب است.
سخنگوی دولت افزود: ما نگرانی در این خصوص نداریم و تعامل خوب را این نمی‌دانیم که مجلس کاملا تحت انقیاد دولت باشد ودولت نیز کاملا اختیارات خود را در چارچوب برخی روابط بتواند تغییر دهد.
الهام افزود: اینکه مجلس با اقتدار و آزادانه نسبت به دولت وبرنامه های دولت اظهار نظر کند و تحت تاثیر اقتدار و هژمونی دولت نیست، امر بسیار مثبتی می‌دانیم و آنها وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهند.
سخنگوی دولت افزود:دولت و مجلس جلسات تفاهم دوستانه دارند و در روزهای گذشته نیز این جلسه رابطه دوستی و تفاهم و مذاکره تشکیل شد و استمرار دارد ، طرفین روی مسائل مهم همفکری دارند.
الهام تاکید کرد: تعامل به این معنی نیست که ما دو قوه را تحت فشار از سوی یکدیگر ببینیم، انتظار هر دو از یکدیگر این است که در چارچوب اصولگرایی که منافع مردم و چارچوب حقوقی کشور را لحاظ می‌کند، با هم همکاری کنند و این حاصل است.
قانون جدید انتخابات
از سخنگوی دولت درخصوص تدوین قانون جدید انتخابات سوال شد،الهام در پاسخ گفت: اولویت امروز ما درمورد انتخابات، تجمیع انتخابات است که وزارت کشور با این نگاه درحال برنامه ریزی است.
الهام همچنین افزود: بازنگری جامع در قانون انتخابات برای رفع برخی نارسایی‌ها هم مطرح است که وزارت کشور این موضوع را نیز در دستور کار میان مدت خود دارد.
تهدید ایران برای کشورهای منطقه شوخی است
خبرنگاری از سخنگوی دولت پرسید، درخبرها آمده که ایران درصورتی که مورد حمله نظامی قرار گیرد، به برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس حمله می کند،الهام درپاسخ گفت: اینکه ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه محسوب شود، یک شوخی است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: بعد از کنفرانس اسلامی بحث حمایت مشترک از امنیت تمام کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه مورد تاکید قرار گرفته و همه کشورهای اسلامی بر همگرایی و وحدت تاکید کردند و انسجام و امنیت منطقه‌ای قوی تری بین کشورها برقرار است.
الهام همچنین به سخنان رییس جمهوری در رزمایش اخیر در چابهار اشاره کرد و اظهار داشت: همانطوری که رییس جمهوری اعلام کردند، اقتدار جمهوری اسلامی، تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و اقتدار منطقه خواهد بود.
وی تصریح کرد:" القائاتی که ازسوی اشغالگران منطقه بویژه آمریکا مطرح می شود، بر روابط سالم و سازنده بین کشورهای منطقه تاثیر ارعابی نخواهد داشت و جای نگرانی نیست.
ما می‌توانیم خود را اداره کنیم
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران چه راهکاری برای برون رفت از مشکلات ناشی از تحریم، اتخاذ کرده، گفت: همیشه برنامه ریزی ها و ابتکارات اقتصادی برای برون رفت از این مشکلات وجود دارد و ما می توانیم خود را اداره کنیم و ابتکارات نیز در جای خود عملی خواهد شد.
الهام در عین حال تاکید کرد: مشکلات ناشی از این قضایا از نظر امنیتی ، اقتصادی و سیاسی را متوجه عاملین تحریم می‌دانیم که از چارچوبهای بین المللی و بعضا اخلاقی هم در ارتباطات سیاسی خارج می‌شوند.

استانداران قبلی که تغییر نکرده‌اند
خبرنگاری ازسخنگوی دولت درخصوص تاخیر در انتصاب استانداران باقیمانده وهمچنین مدیران اجرایی مناطق، سوال کرد، الهام در پاسخ گفت: تعداد معدودی از استانداران قبلی باقی مانده که البته انجام وظیفه می‌کنند.
وی تاکید کرد: از نظر قانون هر مسوولی در زمانی که متصدی کار است و از اختیارات قانونی برخوردار است باید به وظایف خود عمل کند و دولت نیز از او حمایت خواهد کرد.
الهام افزود: جای هیچ تردیدد و شبهه‌ای برای انجام وظایف اجرایی و اداری برای هیچ مدیری وجود ندارد و برای هیچ مدیری نیز این کار توجیه پذیر نیست و باید تا زمانی که مسوولیت دارد ، باید به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهد.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات دولت درخصوص مقابله با رواج خرافات در جامعه، گفت: خرافات ، مشکلی در حوزه فرهنگ است و مشکلات حوزه فرهنگ نیز با اعمال قدرت دولت قابل حل نیست.
الهام افزود: مسائل فرهنگی راه‌حل فرهنگی دارد و همه دستگاههای فرهنگی و فرهنگ ساز باید برنامه ریزی کنند تا مشکلات فرهنگی را حل کنند و علما مهمترین نقش را در اصلاح فرهنگ بعهده دارند و دولت نیز درمورد این سیاستها وظایف روشنی دارد که این وظایف ، بگیر و ببند و اعمال قدرت برای تغییر فرهنگ نیست.

گزارش دیده بان حقوق بشر درمورد دو تن از وزرا
از سخنگوی دولت درخصوص گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر و درخواست برکناری دوتن از وزیران سوال شد، الهام در پاسخ گفت: همین مانده که دیده بان حقوق بشر هم برای ما تعیین تکلیف کند. اینگونه حرفها برای رفع خستگی بد نیست ، زیاد این سخنان را جدی نگیرید.

برنامه‌های دولت برای کاهش شهریه دانشگاه آزاد
خبرنگاری ازسخنگوی دولت پرسید، رییس جمهوری از کاهش شهریه‌های دانشگاه آزاد سخن گفته درحالی که‌دانشگاه آزاد، خصوصی است، الهام درپاسخ گفت: خیلی از موارد بخش خصوصی هم زیرنظر دولت نیست، اما دولت وظیفه برنامه‌ریزی، نظارت و در جای خود حمایت را از آنها دارد.
الهام افزود: می‌توان از تاثیرگذاری دولت بر کاهش شهریه‌های این دانشگاه استفاده کرد، بعنوان مثال، مالیات بعنوان یکی از شاخص‌های تعیین شهریه دانشگاه آزاد اعلام شده که دولت با بررسی آن می‌تواند، کمک کند.
سخنگوی دولت همچنین از جلسه امروز رییس جمهوری با رییس دانشگاه آزاد برای حل مشکلات این دانشگاه و موضوع شهریه دانشجویان خبرداد و گفت: همکاری های مشترک برای کاهش هزینه‌هایی که به مردم تحمیل می‌شود از مواردی است که همه برای آن تلاش می‌کنند و فکر کنم دانشگاه آزاد نیز از آن حمایت می‌کند.

فیلتر شدن برخی سایت‌های مجاز
خبرنگاری با اشاره به تذکر برخی از نمایندگان مجلس به رییس جمهوری درخصوص رفع فیلترینگ از برخی سایتهای مجاز، اقدامات دولت در این خصوص را از سخنگوی دولت سوال کرد، الهام درپاسخ گفت: دولت هیچ پایگاه اطلاع رسانی را محدود نمی‌کند.
الهام با تاکید بر اینکه تعریف پایگاههای غیرمجاز مشخص است ، گفت: فیلترینگ پایگاههای اطلاع رسانی غیر مجاز براساس قانون انجام می‌شود و دولت هیچ اقدامی در جهت محدود کردن گردش اطلاعات و اطلاع رسانی ایجادنکرده و نمی‌کند و از این اقدام نیز دفاع نمی‌کند.
وی افزود: مرجع این کار مشخص است و دستگاه قضایی هم برای رسیدگی به شکایت کسانی که حق آنان تضییع شده است ، وجود دارد.

دوشغله بودن اعضای شورای شهر
از الهام درخصوص مصوبه مجلس درمورد ممنوعیت دوشغله بودن اعضای شوراهای شهر و اینکه آیا دبیری دولت نیز جزو شغل دوم محسوب می‌شود، سوال کرد، وی در پاسخ گفت: در این خصوص ما منتظر نهایی شدن و ابلاغ آن هستیم.
سخنگوی دولت افزود: موضع دولت این است که آنچه مجلس تصویب کرده باید اجرا شود و اجرا خواهد شد و موارد مصداقی آن بعد از ابلاغ قابل بررسی است و اختلاف برداشت در نحوه اجرا در چارچوب خود قابل بررسی است.
نامه‌های ارائه شده به رییس جمهور و مطالبات مردم
خبرنگاری با اشاره به سفرهای استانی و ارائه نامه‌های فراوان از سوی مردم به رییس جمهوری، گفت: فصل مشترک مطالبات مردم در این نامه‌هاچه بوده و دولت چگونه به این نامه‌ها پاسخ خواهد داد؟
الهام درپاسخ گفت: نامه‌های مردمی که نشانه مهر مردم است و پیام و تکلیف مردم به دولت تلقی می‌شود و رییس جمهوری به دریافت این نامه‌ها و بررسی آنها حساسیت ویژه‌ای دارد.
سخنگوی دولت افزود:این نامه‌ها دسته بندی و طبقه بندی می‌شود و مشکلات عمومی آنها طبقه بندی و ارزیابی می‌شود، دستگاههای اجرایی این مشکلات را در دستور کار خود قرار می‌دهند و موظف به رفع آن مشکلات هستند.
الهام افزود: موارد خاص و موردی هم در نامه‌ها وجود دارد که پیگیری می شود و شخص بنده در روز چندین کارپوشه، دستورات رییس جمهور را نسبت به رسیدگی به این نامه‌ها، پیگیری می‌کنم.
سخنگوی دولت اشتغال، مشکلات مالی، مشکلات تحصیلی و انتقالی دانشجویان را از جمله مهم‌ترین مشکلات مردم عنوان کرد که در این نامه‌هابا آنها اشاره شده است.

اعتبار رییس جمهوری برای بهسازی اطراف حرم امام رضا
از سخنگوی دولت سوال شد آیا بهتر نبود که مبلغی که ازسوی رییس جمهور برای بهسازی اطراف حرم امام رضا(ع) اختصاص یافت، به مردم محروم این منطقه اختصاص پیدا می‌کرد، الهام درپاسخ گفت: اطلاع رسانی درخصوص این موضوع نادرست بوده است.
سخنگوی دولت افزود: مبلغ تخصیص یافته از اعتبارات دولت نبوده، بلکه تسهیلات بانکی است که در اختیار مردم قرار گرفته تا برای اصلاح بافت‌های فرسوده اماکن مردم در اطراف حرم هزینه شود.

حضور شهردار تهران در جلسات دولت
حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت، آخرین سوالی بود که از سخنگوی دولت پرسیده شد، الهام درپاسخ گفت: جلسات هیات دولت ضابطه دارد و براساس قانون رییس جمهوری و اعضای دولت که از مجلس رای اعتماد گرفته‌اند، ترکیب دولت را تشکیل می‌دهند و حق رای دارند.
سخنگوی دولت افزود: حتی معاونان رییس جمهوری نیز در دولت حق رای ندارند و فقط بنا به نظر رییس جمهوری در جلسه دولت حضور دارند.
الهام در عین‌حال خاطرنشان کرد: دولت از نظرات هر دستگاهی که در برنامه ریزی‌های شهری و آنچه مرتبط است، استفاده می‌کند و در جای خود در جلسات دعوت می‌کند، اما از نظر قانونی ترکیب دولت مشخص است و دولت نیز با همه توان در جهت رفع مشکلات شهری اقدام می‌کند و همه مسوولان مورد حمایت دولت هستند.